Slowstarter - Reisverslag uit Lerwick, Verenigd Koninkrijk van Paul Nas - WaarBenJij.nu Slowstarter - Reisverslag uit Lerwick, Verenigd Koninkrijk van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Slowstarter

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

29 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Lerwick

Zondag 27 juli brengt onze taxichauffeur ons vanuit Dordrecht en Rotterdam op zijn gemakje naar IJmuiden. Hij is van Antilliaanse afkomst en heeft er duidelijk zin in. Hij levert ons op de verkeerde pier af maar gelukkig kan onze IPad ons moeiteloos naar de 4 km verderop gelegen correcte Felison Terminal brengen waar ons cruiseschip "Prinsendam" ligt afgemeerd.

Er zijn wat problemen met een van de schroeven en daardoor vertrekt het schip 4,5 uur later. Voor ons niet zo'n probleem: eenmaal aan boord ontvouwt zich een wereld van genot en gemak. Wel een probleem voor uitzwaaiers: in dit geval: dochter, man en kinderen van Hans en Ineke. Ze hebben het tot half tien 's avonds volgehouden en zwaaien ons uitbundig uit vanaf een van de buitenpieren. Wij sluiten af met de cocktail of the day (Mohito) in de Ocean bar, zetten de klok een uur terug en kruipen in onze al opengeslagen bedjes waar elke avond een chocolaatje op het kussen ligt.

Onze tweede dag is een zeedag, we leggen dus nergens aan. Het is een weldadige dag: laat ontbijten, het hele schip verkennen, een oriënterend bezoek aan de shops, een barristo-cappuccino in de Java bar, een lezing met lichtbeelden over de komende dagen, een "cupcake high tea" en als klap op de vuurpijl 1,5 uur zonnen op het zonnedek.
Daarna een fantastisch diner met aansluitend onze eerste theatershow met als titel "Bravo"; we vallen met onze neus in de boter: een selectie van topmusicalsongs.

Dinsdag 29 juli moeten we vroeg op: om 07.45 aantreden voor de douanecontrole (aan boord) daarna ontbijt en om 09.15 uur onze eerste excursie: bezoek aan West-Shetland want daar zijn we vanochtend om 08.00 uur aangemeerd, pardon, "voor anker gegaan"' de pier was nl al bezet. We worden met tenders aan land gebracht. Best wel even spannend maar uiteraard probleemloos verlopen. De drie uur durende excursie gaat langs Lochs (we zijn in Schotland nietwaar!) cliffs en eindeloos land. We zien niet zo heel veel, het is somber, mistig en regenachtig. Natuurlijk zien we wel overal Shetland pony's en heel veel schapen. Na afloop een lekkere cappuccino in Lerwick en daarna op weg naar de tender: op tijd voor de high tea om 15:00 uur. We vertrekken om 15.30 richting Faröer eilanden. Vanavond kennismaken met de kapitein en daarna het eerste zgn. "formal diner". Morgen bezoeken we Torshavn, hoofdstad van de Faröer eilanden en dan zijn we in Denemarken, zo snel gaat dat met een cruiseschip.

• 29 Juli 2014 - 14:29

Marion:

Jammer dat ht zo slecht zicht was in Schotland, want ht landschap is zo mooi(wat ik gezien heb) maar de hightea's schijnen veel goed te maken.☆

• 29 Juli 2014 - 15:45

Marjo En Eddy:

Klinkt allemaal erg ontspannen. Geniet ervan. Wel oppassen met al die high tea's.

• 29 Juli 2014 - 19:33

Gina:

Het leest weer heerlijk jullie mooie verhaal !
    Het klinkt weer erg goed ! geniet ervan

• 29 Juli 2014 - 20:52

Henny En Hans:

Hè gezellig, we mogen weer met jullie meereizen en daar genieten wij van!!

• 29 Juli 2014 - 22:21

Cocky En Peter:

Nog een hele fijne vakantie gewenst en zo te lezen lukt dat al heel goed. Veel plezier!

• 30 Juli 2014 - 00:57

Kim:

Hallo paul en gerry,
    Het klinkt allemaal weer geweldig! Om jaloers op te worden:-)
    Hier alles goed. Plantjes vandaag beetje water gegeven, want het heeft gister en eergister behoorlijk geregend. Heel veel plezier nog gewenst op jullie heerlijke cruise.

Groetjes Kim

• 30 Juli 2014 - 08:10

Jolanda:

We komen hier in de vakantiestemming van jullie verhalen. Veel reisplezier!!!

• 30 Juli 2014 - 22:25

Elvira Harro En Floor:

Ook wij lezen weer gezellig mee! Niet teveel high tea's hoor, beter maar veel gezellige rondjes lopen op het dek. Jammer dat het weer zo slecht is, hoop dat de rest voorspoedig verloopt en ook de zee zich weer rustig houdt.

• 31 Juli 2014 - 08:16

Nel:

Nu het cruisen en later dan de PIZ cursus :-)
    Ook een ervaring. Ik blijf jullie volgen. Groetjes Nel

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009