Weekje Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Paul Nas - WaarBenJij.nu Weekje Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Weekje Hong Kong

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Maart 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Dag lezers,

we zijn met z'n vieren weer een week naar Hong Kong geweest en zijn inmiddels weer thuis. Dit keer dus een kort reisverslag achteraf. De reis was te kort en de jet lag te groot om elke avond een verslag met alles erop en eraan te produceren. De 45 foto's vertellen eigenlijk ook wel het verhaal. Het was dus onze tweede keer in Hong Kong. We vlogen weer (ongeveer 11 uur) voortreffelijk met een Jumbo 747 van Cathay Pacific en verbleven weer in het ons vertrouwde Hotel Royal Plaza in Kowloon. We konden het niet laten om toch weer wat typische HK hoogtepunten uit 2009 in de herhaling te doen zoals The Peak, de Star Ferry, de roltrappen en dineren in Cafe de Paris.
Ook hebben we weer een "buitenlandse" excursie naar het Chineze Shenzhen gemaakt, al was het alleen maar om nog een keer die waanzinnige "Las Vegas"-spektakelshow in Splendid China te zien. Daar hadden we weer heel veel tijd en gedoe bij de grensovergang voor over en wonder boven wonder: we hadden als gids weer diezelfde gekke Tsjang als in 2009!
Meerdere malen hebben we winkelcentra bezocht waaronder Grand Central Plaza en Harbour City en vooral het gloednieuwe en uitgebreide complex van The Elements/Sky 100. The Elements is (wat ons betreft) het meest luxueuze winkelcentrum wat we tot nu toe in de wereld gezien hebben. Architectuur, design , kunst, kleur, materiaalgebruik en geavanceerde verlichting lopen er naadloos en perfect in elkaar en in de shops, over. De Starbucks was er niet alleen mooi maar ook ruim voorzien van loungebanken, die we meerdere malen uitgeprobeerd hebben. Het niveau van de winkels was echter, op Zara en H&M na, niet voor ons weggelegd en ook nog niet voor veel HK-ers, zo te zien.
Ronduit spectaculair was het er bovenop gebouwde Sky 100 building. Dit is nu het op drie na hoogste gebouw ter wereld en huisvest meteen ook het hoogste hotel ter wereld (Ritz Carlton). Op de 100e verdieping op 400 meter hoogte(!) bevindt zich het 360 graden rond uitzichtplatform. Jammer van die wolken en die smog, maar we waren er wel na een liftritje van 60 seconden (!). Ook het ondergelegen metrostation en express-airportcenter Kowloon mocht er in alle opzichten zijn.
Het bezoek aan het Museum of Art van Hong Kong was niet helemaal nieuw maar wel de speciale Britse expositie over "Fantastic creatures".
Helemaal nieuw was onze dagtocht naar Disneyresort Hong Kong; het vormde de afsluiting van onze "Hong Kong-week 2012". Het was mooi weer en we hebben genoten van alles wat Disney te bieden heeft met als absolute hoogtepunten: de parade, de theatervoorstelling; de 4D film en uiteraard de onvermijdelijk licht- en vuurwerkshow rond sluitingstijd.
Het park is wel kleiner dan Parijs maar die afsluiter is van een zeer hoog niveau met een grote impact bij het publiek. De perfecte combinatie van licht, muziek, geluid, rook, vuur en ja vooral (Chinees)vuurwerk laat eenieder tevreden huiswaarts keren of (zoals wij) toch nog even de shops op Mainstreet bezoeken.
Hong Kong, je moet er wat vlieguren en jetlagtijd voor over hebben... maar dan heb je ook wat!

• 07 Maart 2012 - 21:53

Henny En Hans:

Mogen wij toch, voor dat we gaan slapen, nog even naar Hong Kong!!!!
    Het ziet er weer prachtig uit en jullie hebben zichtbaar genoten!!!
    Bedankt dat we weer mee mochten genieten!!!

Liefs van Henny en Hans

• 08 Maart 2012 - 15:15

Marjo En Eddy:

Ziet er allemaal schitterend uit. Zie ons zo'n reis niet zo gauw maken.
    Al hersteld van vlieguren en jetlag?

• 08 Maart 2012 - 17:27

Kelly:

Wat een leuke foto's weer.
    Jullie hebben weer een prachtige reis gehad!

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009