Bijna op reis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Paul Nas - WaarBenJij.nu Bijna op reis - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Bijna op reis

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 Juli 2014 | Nederland, Dordrecht

Aanstaande zondag, 27 juli, vertrekken we voor weer een bijzondere reis. Ditmaal weer een volledige cruise en wel van twee weken, onze langste tot nu toe.
We varen met het ms Prinsendam, het kleinste cruisechip van de Holland Amerika Lijn; klein wil in dit geval zeggen 398 hutten voor 835 passagiers met "at your service" 428 bemanningsleden. Kortom een wat rustiger, luxer en intiemer schip. Doordat het schip niet zo groot is kan ze ook kleinere havens aandoen.
Voor het eerst vertrekken we vanuit de Felison cruiseterminal in IJmuiden.

We maken een cruise waarbij we achtereenvolgens de Shetlandeilanden, de Faroer eilanden, IJsland, de Orkney eilanden en tenslotte Edinburgh aan doen.
IJsland is het hoofddoel en daar leggen we dan ook op vijf verschillende plekken aan. In de hoofdstad Reykjavik verblijven we twee dagen. In het Schotse Edinburgh zijn we een hele dag.
In totaal bezoeken we drie landen: UK-Schotland: Shetland, Orkney en Edinburgh, de Deense Faroer eilanden en natuurlijk IJsland.

Ons reisschema:
Zondag 10 aug IJmuiden 07:00 aankomst >ontscheping
IJmuiden>Rotterdam > Dordrecht

• 21 Juli 2014 - 22:59

Nel:

Heel veel plezier en geniet!

• 22 Juli 2014 - 09:14

Marjo En Eddy:

Dat zal een mooie reis worden! De namen van de plaatsen worden wel steeds moeilijker uit te spreken. Breek je tong er maar niet over, want met een spalkje wordt het vast nog moeilijker.
    Geniet ervan!
    Groeten van Marjo en Eddy.

• 22 Juli 2014 - 22:34

René En Helga:

Weer een mooie reis. Schitterend land Schotland, vergeet niet de echte malt te proeven.
    En denk in IJsland nog even aan ons spaargeld met die hele hoge rente.......
    Prettige vaart en veel bekijks.
    René en Helga.

• 22 Juli 2014 - 23:13

Marion:

Lijkt ons weer heel bijzonder en kijken weer met plezier uit naar de reisverslagen. Groentjes

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009