Sailing home - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Paul Nas - WaarBenJij.nu Sailing home - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Sailing home

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Mei 2015 | Nederland, Dordrecht

De thuisreis is begonnen met twee zeedagen in het vooruitzicht.
Donderdag 7 mei is een luie dag met slecht weer; we passeren nl. de Golf van Biskaje. In het Captains Log heet dit: heftige zee met lange deining, in het leven op het schip: dronkemansloopje oefenen en Seacalm-tabletten slikken. We komen de dag door met napraten, koffie- en theedrinken, presentatie zien van bezocht Unesco erfgoed, nog een beetje shoppen en Triviant spelen. 's Avonds hebben we het derde en laatste zgn. "galadiner" wat betekent in vol ornaat aantreden of als je dat niet wil in het selfservice restaurant gaan eten. Wij kiezen wederom voor pak en galajurk en daarmee voor o.a. asperges en kreeft op het menu. Aansluitend de vierde en laatste, wederom uitstekende grote muziek- en dansshow van de eigen Rotterdam"cast" in het theater.
Vrijdag varen we het Kanaal binnen en wordt het een rustige dag op zee: het schip ligt nu als een huis in het water. We ontbijten vandaag niet omdat we om 11.30 uur de zgn. Marinersbrunch hebben. De kapitein ontvangt dan samen met een aantal officieren de trouwe gasten (de "Mariners") onder het genot van een luxe maaltijd. We ontvangen dan ook het traditionele jaartegeltje in Delfts Blauw van de HAL. We zijn met maar liefst 400 trouwe gasten "onder ons". 's-Middags wonen we in het Wajang theater een kookles bij van onze cruisedirector (hij kookt koloniaal Nederlands) en doen we een backstagetour in het theater waarbij we ook kennismaken met de cast & crew van de eigen theatershows. Daarna gaan we onze hut opruimen, de koffers inpakken en labelen. We sluiten de cruise in de avond af met het diner incl. farewelltour van de bemanning, we wonen een vibrerende set bij van het optreden van de BB-King band in het Crowsnest en tenslotte de slotshow van "Dancing with the stars at Sea". Gasten die dat willen nemen gedurende de hele reis deel aan danswedstrijden, waarbij ze samen dansen met professionals. Het is een afgeleide van een eerder uitgezonden televisieprogramma. De drie finalisten doen, verpakt in een dynamische theatershow, hun laatste nu dan publieke optreden. Tot grote teleurstelling van een vamp uit Miami wint een streekgenoot uit Barendrecht met haar vertolking van de Jive.
Voor het slapengaan de koffers de gang op, ontbijt bestellen en laatste zaken op orde brengen. De volgende ochtend gaan we afscheid nemen van ons "hutje" waar we het toch bijna drie weken heel erg naar onze zin hebben gehad.
Zaterdag 9 mei om half acht ontbijt in de hut.
Om half elf zijn we gewoon weer thuis in wat dan een ontzettend groot huis blijkt te zijn!

• 09 Mei 2015 - 13:53

Henny En Hans:

Lieve mensen,

Dat was weer een geweldige cruise als wij jullie verhalen lezen. We hebben weer genoten van het meevaren (zonder deining) en wensen jullie weer plezier bij het herontdekken van jullie eigen stekkie!

Bedankt van Henny en Hans

• 09 Mei 2015 - 16:19

Marjo En Eddy:

De Golf van Biskaje was dus - zoals je verwacht - erg onstuimig. Biscaya werd lof toegezwaaid door James Last en zijn orkest, maar of jullie die Golf erg gewaardeerd hebben, betwijfelen we. Lijkt ons geen genoegen, maar ja je kunt nou eenmaal geen stukje zee overslaan tijdens jullie Sailing Home, een tocht waar Piet Veerman zo voortreffelijk over kon uithalen.
    Sjonge, wat hebben jullie de laatste dagen copieus gegeten. Dat wordt thuis veel trappen lopen om al dat voedsel er weer af te trimmen.
    Tja, wat zal jullie huis weer enorm groot lijken na al die tijd in een scheepshut verbleven te hebben.
    De reis zit er weer op. Altijd jammer, maar je kunt moe en voldaan terug zien op een fantastische ervaring en die neemt niemand je meer af. Wij hebben met jullie kunnen mee genieten en kijken vast uit naar jullie volgende reis.

Groetjes, Marjo en Eddy.

• 09 Mei 2015 - 17:20

Elvira Harro Floor :

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! In Nederland is het weer minstens zo stormachtig als de deining op zee.
    Tot morgen! Groet ons

• 12 Mei 2015 - 23:53

Nel Hermans:

Welkom thuis Nasjes,
    Het was weer een geweldigecruise.
    Het is heerlijk om mee te kunnen genieten vanuit mijn eigen luie stoel.
    In jullie grote huis zal nog veel worden nagenoten van deze reis.
    lieve groet Nel

Tags: HAL

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009