Tropische treinreis in Alaska - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Tropische treinreis in Alaska - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Tropische treinreis in Alaska

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

01 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Fairbanks

Helaas zijn we dinsdag 30 juli maar een halve dag in het mooie Denali Statepark; we besluiten om met de gratis shuttle naar het bezoekerscentrum te gaan en daar de mogelijkheden te verkennen. Uiteindelijk gaan we met een groene parkshuttlebus (alweer gratis) het park in naar een hoog punt bij de rivier de Savage. Door de buschauffeuse worden we voorbereid op de rit: stil zijn ivm de wilde dieren, niet uit het raam hangen, goed opletten, camera's in de aanslag! Helaas Ineke heeft ditmaal geen beer gezien, ik wel een hond, Hans een eekhoorn en Gerry een raaf. Aangekomen bij de Savage River was daar sprake van grote sensatie: 2 minuten daarvoor had er een kudde Caribous door de droge rivierbedding gelopen en tot overmaat van ramp stapte er in onze bus een opgewonden man die ons enthousiast foto's van zijn zojuist gespotte berenjong liet zien. Terug bij het bezoekerscentrum hebben we als doekje voor het bloeden naar een prachtige HD film over Denali gekeken; de indrukwekkende natuur en al het wild kwam in volle digitale schoonheid voorbij. Maar we moeten voort: weer met de shuttle terug naar het hotel want daar staat de volgende bus, ditmaal naar het traindepot, alweer gereed. We besluiten dat er niets anders op zit dan een keer terugkomen naar Denali maar dan wel langer!
Om drie uur zitten we weer in de Mc Kinley Explorer, het is buiten maar liefst 27 graden, ongekend voor Alaska, binnen (b)lijkt de airco defect, wat niet zo prettig is gezien de glazen kooi waarin we zitten. Het wordt dus een zeer warme reis maar de ongekende vergezichten en prachtige fotomomenten maken, zeker in het begin, alles goed. Gelukkig is er weer een bartender die ons verkoelt met een voor ons nieuwe maar ongekend lekkere cocktail met de naam Mud Slut. Uiteraard ruim afgewisseld met ijswater. Na vijf hete uren komen we aan in Fairbanks. In het grote Westmarkhotel worden we weer verenigd met al onze koffers: een set uit Seward en een set uit Denali; alles is afzonderlijk van onze trein verzonden. Wat een geweldige logistiek! We eten laat in de avond, het lijkt echter nog middag, nog steeds 25 graden en rond middernacht is het nog steeds licht. Het zijn voor ons opnieuw ongekende ervaringen.

• 01 Augustus 2013 - 23:49

Rens:

Wauw, wauw, wauw!!

Wadun vakantie zeg.

Rens en de rest

• 02 Augustus 2013 - 15:38

Coby:

Lieve Paul,Gerry,Hans en Ineke,wat maken jullie weer een prachtige reis. Geweldig!!! En ook nog prachtig weer. Geniet er maar van alle 4. Groetjes en Xxx van ons.

• 02 Augustus 2013 - 19:13

René En Helga:

Het voordeel van laat reageren, is dat je een compleet verhaal te lezen krijgt. Je waant dan ook bijna zelf in Alaska. Tot nu geweldig wat we allemaal te horen te zien krijgen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
    Paul en Gerry, Hans en Ineke geniet verder met volle teugen van deze enorme indrukken en ervaringen.

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009