Elvis revisited - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Elvis revisited - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Elvis revisited

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington

Zondag 16 mei 2010.
We bezoeken vandaag het centrum van de wereldmacht en laten ons daartoe per taxi afzetten op Capitol Hill. Helaas, op zondag is het U.S. Capitol gesloten en erger nog, ook de bovenste trappen zijn tegenwoordig om veiligheidsredenen afgesloten. Wat kan er in een decennium toch veel veranderen. Ondanks dat maken we bij stralend weer, prachtige plaatjes op en bij het gebouw dat vele nieuwsuitzendingen in de hele wereld beheerst. Op het grasveld van de National Mall, aan de voet van het Capitool, is een enorme happening aan de gang met duizenden mensen. Het blijkt de jaarlijkse diplomeringsbijeenkomst te zijn van de Washington University. Belangrijkste spreker is Michelle Obama. Het is net afgelopen en we mengen ons op het terrein tussen de de trotse, formeel universitair uitgedoste, geslaagden en hun al even trotse (groot)ouders. Wat een spektakel en ook nog live op TV uitgezonden. We lopen door naar het allernieuwste museum van Washington, "het Newseum", een waanzinnig mooi modern gebouw naast de al even fraaie Canadese Ambassade.
De permanente en tijdelijke exposites gaan dus over het nieuws. En laat daar nu net een tentoonstelling over Elvis zijn, hij zou dit jaar immers 75 jaar zijn geworden.
We bezoeken eerst de vaste collectie en zijn zeer geroerd bij de foto- en filmbeelden van het 9/11 drama, de grootste en meest dramatische nieuwsgebeurtenis van de laatste tien jaar. Ook de rest van het museum is van hoog niveau zowel qua inhoud als presentatie. Ons hoogtepunt wordt natuurlijk toch weer Elvis, een prachtige tentoonstelling met zaken die we in Graceland nog niet gezien hadden met als toetje een kleurrijke multiscreenpresentatie over zijn leven. Genieten dus weer. En zo blijven Memphis en Elvis van begin tot eind onze USA-trip prettig beheersen. Om de dag te besluiten gaan we iets doen wat we deze vakantie nog niet eerder gedaan hebben: we gaan naar een shoppingmall. Per Yellowcab laten we ons naar de Fashion Mall in Pentagoncity brengen, een overdekt winkelcentrum met 4 etages winkels en zo. Gelukkig is die nog maar twee uur open en blijft het aantal aankopen binnen de perken.
We sluiten de avond af met een dinertje in het hotelrestaurant en gaan ons, na ons laatste glas Merlot, voorzichtig voorbeiden op de echt laatste vakantiedag. Morgen vliegen we om 18:30 uur terug naar Amsterdam.

• 18 Mei 2010 - 10:52

Kim:

Hoi Paul en Gerry!

Beetje laat, maar ik heb alle foto's net bekeken en het ziet er fantastisch uit!
    Amerika staat nu ook op mijn lijstje.

Ik hoop dat jullie snel weer een beetje bijkomen van de reis.

Groetjes Kim

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009