Aswolk ontweken - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Aswolk ontweken - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Aswolk ontweken

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

17 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington

Maandag 17 mei/dinsdag 18 mei 2010.
Onze laatste vakantiedag in de USA breekt aan. We hebben al wat onrustiger geslapen vanwege het nieuws dat Schiphol vandaag tot 16:00 uur dicht gaat i.v.m. een nieuwe aswolk uit IJsland. Inmiddels de KLM-site bekeken en daar om 15:59 uur Nederlandse tijd gelezen dat onze vlucht doorgaat ("PLANNED"), maar met twee uur vertraging. We vertrekken nu vanuit Washington om 20:30 uur en komen dinsdagochtend in Nederland aan om 10:10. Dit verandert in de loop van de dag gelukkig niet meer. We gaan 's ochtends ontbijten, wat shoppen in de buurt van het hotel, bezoeken een metrostation en drinken een kopje koffie in de hotellobby tot om 14:30 uur de bestelde "supershuttle" ons op komt halen. Daarna begint het lange wachten op Washington Dulles Airport International.
Onze shuttle is keurig op tijd; we reizen samen met 4 Amerikaanse vriendinnen op gevorderde leeftijd; ze komen uit San Fransicso en nodigen ons prompt uit om volgend jaar langs te komen. Daar denken we over na! Het inchecken op Dulles Airport duurt lang. Voor we door de veiligheidscontrole gaan eten we voortreffelijk bij Harry's. We hebben met het inchecken, het eten en de controle al de helft van de vijf uur wachttijd weggewerkt. Op weg naar onze gate vergapen we ons aan het gigantische, hypermoderne vliegveld. Via enorme roltrappen en een onbemande trein worden we naar onze terminal gebracht. We drinken onze voorlopig laatste Starbucks, doen toch nog wat inkopen en melden ons bij B37. Het boarden begint niet op tijd; wachtend in de rij maken we een toevallig praatje met de gezagvoerder van ons toestel. Hij stelt ons gerust: we vliegen, naar Amsterdam en op tijd! Ondanks dat het KLM-toestel nog wat extra te laat binnnenkomt, komen we 7,5 uur later, ruim op tijd, aan in Amsterdam. Voor tien uur landen we en voor het middaguur betreden we onze vertrouwde huiselijke omgeving.
Nu proberen op te blijven tot de vooravond en dan een goede nachtrust. Misschien nog een klein glas Merlot voor het slapen gaan.
Binnenkort een afsluitend beschouwend verslag.

• 17 Mei 2010 - 20:48

Elvira En Harro:

Hallo,

Vanaf onze luie bank wellicht een poging om nog net even iets gezelligs te lezen voor het vliegtuig ingestapt wordt. Vervelend dat de aswolk toch vertraagd. Ik heb jullie site nog eens uitgebreid bekeken, want met de Dongel in Zeeland bleek dat toch erg hard te gaan met die MB's....dat tikt aan zeg, een beetje paginas bekijken. Dus we hebben het ingehaald. Ook alle andere reacties gelezen; leuk he?
    Wij gaan dalijk naar bed. We hebben vannacht maar kort geslapen en de hele middag bezig geweest om alles op te ruimen. We zijn lekker klaar. Ook de wassen zijn weg! Toch een hoop drukte al met al. Morgen weer gewoon werken.

Wij wensen jullie een hele goede trip toe, succes met al die uren lezen, dommelen, puzzelen, film kijken, rondkijken, etc. En dan over twee dagen weer lekker thuis met het hondje , jullie haardje en huisje.

Een goede reis vanuit Rotterdam van Harro en Elvira

• 18 Mei 2010 - 15:32

Elvira En Harro:

Die Merlot smaakt vast niet zo lekker als op vakantie....hahaha...stelletje verslaafden...hihihi

ps. Ik was trouwens vergeten te vermelden dat wij afgelopen vrijdag de Pfaff's zaten te kijken waarin Kelly en Sam een tripje New York bezochten. En mag jij 3x raden in welk hotel ze sliepen....hadden jullie ook een zeer aardige donkere portier met de naam Bernard die jullie elke avond verwelkomde.....??? Hoeveel hotels in NY? En zouden er 2 redelijk sjieke hotels zijn met de naam The Rooseveld....???

Misschien moet je het terugkijken, ook de kamer kwam in beeld (9e verdieping)

Ik ga nog even doorwerken.

Elvier

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009