Overgang! - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Overgang! - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Overgang!

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Ketchikan

We zijn inmiddels een paar dagen weg uit Vancouver. Een overgang in vele opzichten: van Canada naar de USA; van hotel naar schip; van zeer ruime hotelkamer naar kleine cabin; van warm (25 graden) naar koud (13 graden) van zelf de zaken regelen naar een zeer georganiseerd leven aan boord en tenslotte ook nog een uurtje tijdsverschil erbij: van 9 uur naar 10 uur verschil. Kortom de eerste twee (zee)dagen hebben we veel geluierd, geslapen, laat op, vroeg naar bed; verder natuurlijk ontbijten, hightea-en en dineren; en verder aan boord natuurlijk een saai leventje met wat theater, wat shoppen, een lezing, cocktail of the day, koffiedrinken, en flaneren langs de reling. Ons HAL schip is de Zaandam en exact hetzelfde als de Rotterdam; we weten dus de weg. We werden ook uitgenodigd om op de welcome party kennis te maken met de kapitein, uiteraard een Nederlander en wat andere officieren. Vanaf nu zijn we officieel in Alaska. De volgende verslagen gaan over onze reis door de zgn. Inside Passage. We bezoeken achtereenvolgens Ketchikan, Juneau, Skagway en Glacier Bay. Omdat aan boord geen gratis wifi is, mailen we vanuit plaatsen aan de wal waar dat wel het geval is.

• 25 Juli 2013 - 07:40

Elvira,harro En Floor:

Nu begrijpen we waarom er even geen verslag kwam!
    Gauw even bijlezen hoor. In Nederland zijn we net wakker.Het is hier half 8 in de ochtend.

• 27 Juli 2013 - 15:54

Nel:

Wat leuk jullie zo een beetje te kunnen stalken.
    Hier is het te warm, hittegolf. Geniet van alle moois en veel plezier!

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009