Lange fleurige dag op Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Paul Nas - WaarBenJij.nu Lange fleurige dag op Vancouver Island - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Lange fleurige dag op Vancouver Island

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

21 Juli 2013 | Canada, Vancouver Island

Onze blonde, enthousiaste, vrouwelijke chauffeur en reisleider Alix staat met een midibus om kwart voor acht aan de zijkant van ons hotel: het begin van een lange excursiedag. We gaan naar Vancouver Island, wat zich als een enorme golfbreker uitstrekt voor de kust van Vancouver. De reis per bus en ferryschip duurt vier uur waarvan 90 minuten op zee. Hoofddoel is Victoria, de hoofdstad van British Columbia, een statige Britse stad met overal fraaie Victoriaanse gebouwen, bloemen, bloemenhangers en bloemenperken en bovenal een hoog Valkenburggehalte. We bezoeken de hoofdstraat en de jachthaven, kopen wat, bekijken het indrukwekkende Empresshotel en doen een terrasje waar we de eerste Nederlanders tegenkomen. Daarna brengt onze enthousiaste Alix ons naar de Butchartgardens, een meer dan prachtig tuinencomplex, dat jaarlijks door ruim 1 miljoen mensen wordt bezocht en wij zijn daar nu ook bij!
We bekijken vooral de Italiaanse en Japanse tuinen en genieten van heerlijk Italiaans ijs; nog even een leuke foto, een gesprek met wat Amerikanen die morgen ook naar Alaska gaan en dan weer retour naar Vancouver. De Ferry is te laat en we zijn niet om negen uur terug maar om tien uur. Alix sluit af met wat tips voor dans- en nachtgelegenheden: de gemiddelde leeftijd in de bus is 60, Alix 23! Morgen begint de Alaskacruise, nog even wat eten en toch maar naar bed.

• 21 Juli 2013 - 10:20

Marjo En Eddy:

Dit gaat een vermoeiende reis worden, al is het alleen maar door de vele indrukken die jullie opdoen.

• 21 Juli 2013 - 21:24

Kim:

Hallo,

Zo te lezen hebben jullie het er maar druk mee!
    Leuke foto's!

Alles gaat goed hier. Je bloemen staan er nog mooi bij met de hitte hier.

Groetjes Kim

• 21 Juli 2013 - 21:51

Cocky En Peter :

Hoi Paul en Gerry , zo te lezen en te zien genieten jullie weer volop!

Nog veel fijne dagen gewenst.

Hartelijke groetjes

• 21 Juli 2013 - 22:45

Elvira:

Wat een mooie tuinen! Het ziet er allemaal mooi uit, en ook jullie zien er relaxt uit.

• 21 Juli 2013 - 23:11

Hans En Henny:

Wij genieten weer mee met de mooie verhalen en foto's en zeggen voor morgen: BEHOUDEN VAART!!!!
    Dat zal trouwens met de HAL wel lukken!

Groetjes van ons

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009