NYC-Pass day 1: the skyline - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu NYC-Pass day 1: the skyline - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

NYC-Pass day 1: the skyline

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Maandag 10 mei 2010: onze eerste dag van de NY pass gaat in. We gaan als eerste naar het Empire State Building. We denken dat in een uurtje te doen. Vierenenhalf uur later verlaten we het hoogste gebouw van NY. We hebben dan maar liefst 5 verschillende "Efteling"wachtblokken doorstaan om een waanzinnig mooi uitzicht over The Big Apple te mogen beleven. Vanaf de 86e verdieping zien we bij winderig maar wel stralend helder weer de wereldstad aan onze voeten liggen.
Vanuit de lucht hebben we de boten van de Circle Line al zien liggen maar eerst even naar Starbucks (er zijn er wel een paar honderd in NY) dat duurt wat langer dan we willen en pikken dan toch maar snel een yellowcab. Na een billenknijpende rit komen we precies op tijd aan om de rondtocht van half vier nog te pakken. De circle line vaart twee uur lang rondom Manhatten en geeft op die manier vanaf het water een fascinerende kijk op de skyscrapers. Natuurlijk zien we ook het vrijheidsbeeld en varen we onder de Brooklynbridge door. Bij het gebouw van de Verenigde Naties keren we en voltooien de tocht in omgekeerde richting. We lopen via 42nd street naar Times Square en pakken onderweg een heerlijk diner in een voormalige slagerij (beetje Hotel New Yorkachtig); voortreffelijk gegeten! We kunnen goedgevuld door naar het laatste doel van deze dag: Madame Tussaud New York.
We maken samen met Leonardo di Caprio een foto bij de ingang; hij was er toevallig ook. Met de lift zoeven we naar de 7e verdieping en dalen langzaam in het gebouw af langs meer dan levensechte scenes uit de wereld-, film-, muziek- en sportgeschiedenis. We laten ons in het Witte Huis fotograferen met Barack en Michelle Obama en maken zelf foto's met o.a. John Kennedy en Prinses Diana. Moe van de dag pakken we de metro naar Grand Central, in een metrostation genieten we nog even van 110-jarige Italiaanse John Woodhouse die het publiek vermaakt met een orgel en bewegende poppetjes. We sluiten traditioneel de dag met een goed glas wijn in de Rooseveltbar. Morgen de tweede NY pass day!

• 11 Mei 2010 - 19:04

Elvira En Harro:

Goedenavond,

Het is nu 9 uur in de avond in het koude Zeeland. Net toen ik mijn nieuwe dongel uitprobeerde kwam de sms binnen dat jullie nu bij het vrijheidsbeeld staan!! Wouw!!!
    Ik heb zojuist jullie andere verslagen (voor)gelezen uit NY. Ook Lisanne en Tijmen zitten trouwens in Ny nu he??? Ik ben ook benieuwd naar hun verhalen.
    Het is nu dinsdag; en het is koud. 9 graden...dus in Renesse hebben we de warmte van de thee binnen maar opgezocht. Vanochtend boodschappen bij AH in Burgh gedaan en vanavond van een heerlijk en gezond diner al la Elvira genoten.
    Met de diertjes gaat het goed! Sammie geniet helemaal hier. Echt gezellig. We zijn nu lekker thuis, haard aan, tv aan, en Harro leest een boek (!!!!!!!!!!!!!!!!!) Wat zeg je..ja...we ontspannen! Beetje wandelen door de duinen, door renesse...gewoon gezellig. Het weer blijft helaas slecht deze week, en koud. Maar vanaf woensdag gaat de temperatuur wat omhoog. Donderdag komt Renzo hier met de meiden.
    Hele fijne dagen en tot mails, of op de mobiel!!

Lieve groetjes van Elvira en Harro

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009