Mothersday in New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Mothersday in New York City - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Mothersday in New York City

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

11 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zondag 9 mei, Mothersday in the USA, een heel aanwezig feest; alle etalages en billboards besteden er aandacht aan. Gerry krijgt op bed ook twee kadootjes (foto). De dag beginnen we met een ontbijtje bij Cosi aan de overkant van het hotel en meteen free wifi! We gaan daarna flaneren over Fifth Avenue, de belangrijkste winkelstraat van NY, gaan even St Patricks Cathedral in en steken daarna over naar Rockefeller Plaza. Dit is een omvangrijk complex gebouwen met veel kunst binnen en buiten. In het midden een prachtig, deels verdiept, plein met vlaggenparade. Het is zondag en veel zaken zijn dus dicht maar niet 's wereld grootste warenhuis: Macy's op 34th street. We nemen de metro daarheen. Ons doel is de "Guesss"store waar we met forse korting een horloge kunnen kopen. Hierna koersen we richting Penn-station en gaan daar op zoek naar de AMTRAK terminal. Het Pennstation is een gigantisch ondergronds multistation in drie lagen. Uiteindelijk vinden we onze terminal, printen de prebooked traintickets en scoren wat kofferlabels. We maken ons zorgen over de overstelpende drukte en hoe dat donderdag allemaal moet. We zoeken en vinden een informationdesk om ons te laten voorlichten over onze reis van donderdag a.s. Opgelucht eten we daarna een lekkere bagel bij Tim Hortons. Het station heeft ook een compleet ondergronds winkelcentrum waar we nog wat lopen en kopen. Vervolgens met de metro naar Times Square waar we bij de 50% ticketshop in de rij gaan voor musicalkaartjes. Na een half uurtje koukleumen kunnen we goede kaarten kopen voor: `The million dollar quartet`, een musical die gaat over het unieke moment dat Elvis Presley, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis en Carl Perkins een gezamenlijke jamsessie hadden in de Sun Studio in Memphis. Ja, ja en laten we daar nu net geweest zijn en dat verhaal daar ook gehoord hebben. Het is een energieke musical, geweldige songs en goed geluid. 1 uur en drie kwartier blues en rock and roll van de bovenste plank. Omdat de musical om 19:00 uur al begint en geen pauze heeft staan we voor 21:00 uur al weer op 42nd street. We bezoeken nog wat souvenirwinkels en drinken tot slot nog een goed glas Merlot in de hotelbar, wordt het toch nog laat. Morgen, maandag beginnen we aan onze driedaagse `New York Pass`, gaan we alle grote attracties doen!

• 11 Mei 2010 - 21:12

Bea Walter:

Hallo Paul en Gerry,wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken,Ik geniet op afstand van jullie reisbeschrijvingen!Geniet er maar lekker van!Liefs van mij en gr. van Anne

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009