New York - Washington express - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu New York - Washington express - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

New York - Washington express

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

14 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington

Donderdag 13 mei. Onze derde reisdag; ditmaal per trein van New York naar Washington DC. Om 09.00 uur gaan we per taxi naar het Penn-station. Bij dit gigantische station blijkt geen lift bij de hoofdingang te zijn en de roltrap naar beneden is defect. We zeulen de koffers de trappen op en af en bij het laatste stuk krijgen we gelukkig hulp van een New Yorker die een lift weet te vinden. De trein gaat een uur later dan we dachten en we hebben anderhalfuur wachttijd die we m.b.v. wifi en een goed boek doorbrengen in een comfortabele wachtruimte van Amtrak. De koffie halen we bij Tim Hortons, die we overigens nog uit Canada kennen. Een half uur voor vertrek worden we omgeroepen en verschijnt de bestelde porter die in één keer al onze bagage naar het perron brengt. We krijgen een zgn prébooking en mogen als eerste de trein in. Grote klasse! De reis verloopt voorspoedig. We passeren steden als Philadelphia en Baltimore. Het landschap lijkt op Nederland maar wel een stuk armoediger. De trein is eveneens heel comfortabel, extreem schoon en heeft ook een restauratiewagen waar het storm loopt. Om half drie glijden we Union Station in Washington DC binnen. Gaan in de rij voor een taxi en stappen onverwacht in een geblindeerde zwarte Lincoln limobus. Vervoer op regeringsniveau, leuk tot we af moeten rekenen: 75 dollar voor een ritje van 10 minuten! Elke vakantie gebeurt het ons wel dat we in een moment van onoplettendheid door een taxichauffeur worden opgelicht; we hadden natuurlijk eerst moeten vragen wat de ritprijs was! Het Hotel is schitterend en ligt direct naast de National Mall. Onze kamer heeft uitzicht(vanaf het bed!)op het Washington Monument (de grote obelisk). We maken, na ons geinstalleerd te heben, een korte avondwandeling over de Mall en gaan wat eten in de foodcourt van het gerestaureerde oude Postoffice. Dat is best lekker en bij lange na niet zo duur als in een (formule)restaurant en zo maken we het "gevoelige" financiele verlies van eerder op de dag weer wat goed. Op de terugweg nog even langs het Witte Huis waar we een korte ontmoeting hebben met Obama; hij is net terug van Times Square en wil graag weten wat wij als founders van the States eigenlijk van het voormalige "020" vinden. Als rechtgeaarde "010-ers" hebben we aangegeven blij te zijn met het feit dat Nieuw Amsterdam door de Britten is omgedoopt tot New York!
Terug in het hotel vervangt onze nieuwe bartender de door ons gevraagde Merlot door een Cabernet. Jammer, bepaald geen soepel exemplaar; morgen een nieuwe poging wagen. Het wordt dan 30 graden in Washington: dat wordt dan een koele Rosé!

• 14 Mei 2010 - 07:19

Esther En Richard:

Hoi onze lieve trouwe lezers!!!!!!!!!!
    Wat super leuk dat jullie ook een site hebben!!!
    Nu kan ik je eindelijk eens bedannken voor alle lieve berichtjes!
    We hebben je inmiddels al 2 kaarten gestuurd...maar helaas komen deze niet aan ...volgens mij...
    Echt zo jammer.
    We hebben 2 pogingen gedaan om je een kaartje te sturen voor je verjaardag!!
    Echt zo jammer...
    Zo te horen was het super geweest.
    En nu lekker aan het genieten in Amerika!
    Nou nog ffies en ik kom weer werken hor !
    Het gaat allemaal zo snel...
    Gerry en paul, geniet nog ffies!
    En Australie is zeker een aanrader!!
    Jullie gaan hier een top tijd tegemoet!

Liefs esther en richard

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009