Een dubbel rondje Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Nas - WaarBenJij.nu Een dubbel rondje Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Een dubbel rondje Vancouver

Door: Paul Nas

Blijf op de hoogte en volg Paul

20 Juli 2013 | Canada, Vancouver

Vandaag veel gedaan. De dag begonnen met een taxirit naar Granville Island. Een plek om verliefd op te worden: een oud en vervallen industrieel gebied is met behoud van de oude structuren omgetoverd tot een aantrekkelijk toeristisch gebied met veel shops, eet- en drankgelegenheden, straatartiesten en een fantastische overdekte markt. We hebben er een tijdje rondgestruind en zijn daarna neergestreken op het hippe terras van Bridges waar we vooral genieten van de strawberry daquiri. Dan met de kleine aquabus (een rustige uitvoering van de Rotterdamse watertaxi) naar Science World aan de andere kant van downtown en aansluitend afgerond met de skytrain (metro) naar het Waterfront. Vandaag liggen daar twee cruiseschepen: de Millennium van Celebrity en jazeker de Amsterdam van de HAL. Die willen we bij wijze van generale repetitie wel uitzwaaien en we nestelen ons op het sjieke terras van Bellagio. We ronden de dag af in het draaiende restaurant op een hoogte van 170 meter in de Lookout van de Harbour Tower. Het fantastische uitzicht vindt zijn prijs op de menukaart!
We sluiten na een wandeling naar ons hotel aldaar af met een rondje koffie bij Starbucks. Vroeg naar bed: morgen een lange excursiedag naar Vancouver Island; misschien zien we al walvissen!

• 20 Juli 2013 - 22:18

Elvira Harro En Floor:

sjonge jonge jonge....en we zijn pas op dag...3? haha.
    The Bellagio, Starbucks, we zijn jaloers, heel jaloers.

Zei de dochter op de bank met Baantjer en een kopje thee. Daar kan natuurlijk geen sjieke tent tegenop...:)

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.