Relaxte dag in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Relaxte dag in Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Relaxte dag in Memphis

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

05 Mei 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Dinsdag 4 mei.
Een speciale dag in Nederland en onze eerste echte vakantiedag in the USA. We schrikken even van de berichten in The Netherlands vanaf de Dam maar dat blijkt gelukkig mee te vallen. The Queen is save! Wij slapen, ondanks de hectische eerste dag, redelijk goed. We slaan het ontbijt over en gaan met de hotelshuttle downtown naar de legendarische Sun Studio. In de shuttlebus zingt Elvis ons toe vanaf een groot LED-scherm. Dat was trouwens ook in onze hotelkamer zo: twee ledschermen met op drie kanalen Elvis: you know you are in Graceland! De kamer, een suite met minikeuken is helemnaal niet zo kitscherig als we verwacht hadden. Drie vertrekken en een badkamer met prachtige zwart-wit foto's van Elvis.
De Sun studio is compleet, met originele attributen, helemaal teruggebracht in de oorspronkelijke staat en staat inmiddels op de werelderfgoedlijst. Elvis nam er zijn eerste song, "its allright mama", op voor de verjaardag van zijn moeder. Maar o.a. ook Jerry Lee Lewis, Johnny Cash, Buddy Holly en Ike Turner zongen hier hun eerste kleine en grote hits. We worden rondgeleid door een kittige maar kundige jonge dame die vakkundig de spanning opvoert. De harten gaan sneller kloppen als we de heilige grond betreden: de studio waar het allemaal begon en waar wij nu even achter de microfoon mogen staan waar de roots van The King liggen: kippenvel dus. We blijven te lang en missen de tourbus en besluiten te lunchen in een vlakbijgelegen Grand Cafe in een oude industrieloods, heel relaxed en lekker. Daarna gaan per trolleytram verder downtown in waar we over Mainstreet slenteren bij een temperatuur van 30 graden. We shoppen wat in heel verlaten winkels en komen uiteindelijk uit in Bealestreet, nog zo'n legendarische plek; 30 bluesclubs waaronder die van BB King en natuurlijk een standbeeld van Elvis op de Elvisplaza. Hierna maken we een trolleytramrondje o.a. langs de Mississipi die we overigens later deze week zullen bevaren. Na een ijsje in een relaxte shoppingmall, gaan we met de taxi terug naar de Elvis Presley Boulevard (20 minuten!)waar we de dag afsluiten met een maaltijd in het Cafetaria. Tijdens het eten zien we twee Elvis films (68 comeback en The way it was) op groot scherm, smullen dus in alle opzichten. De jetlag begint toch zijn tol op te eisen, dus nog `even` het internet op voor het eerste verslag op en vroeg slapen. Morgen wordt, in meerdere opzichten, een heel bijzondere dag, 5 mei, Graceland!!

• 05 Mei 2010 - 20:02

Elvira:

Hallo,

Wat een leuke 1e dag! Klinkt goed!! Trouwens, ook via deze weg van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Een hele mooie dag (wanneer lees je dit...?). Wat jammer trouwens dat je niet op berichten van ons kan reageren.

Maar bij deze: van harte!!!
    Elvira

Heb je je kaart en kado al uitgepakt?

• 05 Mei 2010 - 20:18

Harro:

Hallo Paul en Gerry,

Wat een leuke manier om jullie prachtige reis zo te volgen.

Paul via deze weg wil ik je graag van harte feliciteren, ik hoop dat je dit vandaag nog leest.

Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van jullie vakantie.

Heel veel plezier daar en geniet er van.

Groeten Harro

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009