Graceland, Memphis, Tennessee, 1 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Graceland, Memphis, Tennessee, 1 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Graceland, Memphis, Tennessee, 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Paul

06 Mei 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Woensdag 5 mei 2010, bevrijdingsdag in Nederland en al 59 jaar de verjaardag van Paul. Dit wordt een speciale dag: de VIP tour op Graceland.
Meteen maar even iedereen bedanken die per mail, sms of deze site de beste wensen voor deze dag heeft uitgebracht.
Om 10:30 uur melden we ons bij het welcomecenter voor de grote dag: de Graceland VIP-tour. Voor we met het VIP-busje naar der mansion worden gereden, gaan we eerst nog even officieel op de foto en dan, na de instructies en met een Nederlandstalige! audioguide om de hals, betreden we het heilige der heilige: Graceland, home of Elvis. Gerry met knikkende knieen, Ineke trillend en Hans en Paul heel even stil! De formele vertrekken zien er aangenaam luxueus en schitterend uit; de meer aan Elvis gerelateerde vertrekken zijn overdreven kitscherig maar het geeft een kick om in zijn wereld rond te lopen. Buiten zien we de tuinen, de paardenweiden en het kantoor van vader Vernon.In een zijvleugel gaat het dan verder met de eerste (oudste) Hall of Fame. De hele muzikale erfenis staat er uitgestald: gouden platen, pakken, trouwkleding, foto's, teksten, boeken, telegrammen, muziekstukken, attributen, enz, enz. En overal beeld en geluid van topkwaliteit. Daarna naar de wat recentere tweede Hall of Fame die is ondergebracht in het voormalige "private racketcenter" van Elvis. De Hall is een adembenemend spektakel: een hoge hal waarvan alle wanden bekleed zijn met gouden, zilveren en platina muziekdragers. Dat alles mooi uitgelicht en gedecoreerd met onderscheidingen en trofeeen. Daarvoor staan zijn mooiste Las Vegas jumpsuits, daartussen grote Ledschermen met daarop delen van de Hawaii-show. Bij het binnenkomen horen we Glory, Glory, Halleluja....kippenvel!
Tot slot naar de "devotiongarden" waar de gehele Presleyfamily begraven ligt. Het is er rustig zodat we alles nog eens goed kunnen verwerken.(zie foto van Gerry met Paul en Ineke aan graf)
VERDER IN DEEL 2

• 06 Mei 2010 - 06:07

Diana:

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Paul! We zijn benieuwd hoe jullie dag op Graceland geweest is.
    Veel plezier nog!

Groetjes Camille, Diana & Feline

• 06 Mei 2010 - 15:14

Fam.Bijleveld:

Alsnog Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Groetjes aan jullie alle 4. Nog veel plezier.

Dick,Michel, Oma Jo en Coby

• 06 Mei 2010 - 15:54

Gina:

Hoii gerry..

Leuk om te lezen wat jullie daar meemaken..
    Nog gefeliciteerd met je man..
    Nog fijne dagen daar,..
    en tot op ratjetoe

liefs gina

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009