Graceland, Memphis, Tennessee, 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu Graceland, Memphis, Tennessee, 2 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

Graceland, Memphis, Tennessee, 2

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

07 Mei 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Na het bezoek aan de graven krijgen we nog een special in het huis zelf: een VIP-kijkje in de iets intiemere wereld: o.a. het geboortecertificaat, het armoedige begin, het schooldiploma, de early years, de eerste optredens, kostuums, attributen en foto's en..toch ook een beetje prive: zijn werkkamer. Daarna worden we met de VIP-bus teruggebracht naar de overzijde van de Elvis Presley Boulevard waar zich de wondere wereld van Disneyland Elvis Presley verder voltrekt. We bezoeken actereenvolgens: de Car exhibition, de Hollywood filmexhibition, de 1968 comeback, Elvis lives, Elvis de Fashion King en de airplanes. Disneywaardig eindigt elke "show" met een grote shop waar de merchandising telkens weer anders is en ....ook wij vallen er weer voor, zodat er regelmatig wat gekocht wordt. De mooiste expositie/show is die van de auto's; een prachtige collectie van vele kostbare topstukken. Alles is in decor geplaatst, prachtig uitgelicht en aangevuld met beeld en geluid. De airplanes zijn leuk maar de inrichting is zeer gedateerd; de FashionKing laat Elvis van een hele andere kant zien en met name de niet podiumkleding krijgt er veel aandacht. De Hollywood filmcollectie is omvangrijker dan we dachten en ook de medespelers zijn soms verrassend. Al met al een leuke en educatieve middag. Tussendoor en aan het eind doen we een stop in een cateringvoorziening; het moet ons van hart dat die van beschamend laag niveau zijn; uistluitend fastfood en dan ook nog van de wat mindere soort. Jammer, verder is alles puik verzorgd en Elviswaardig. Zijn motto was niet voor niets TCB (Taking Care of Business). In het begin van de avond, na sluitingstijd, gaan we nog een keer terug naar de legendarische poort, die tot onze verrassing nog open is. Op ons verzoek gaat die dicht en maken we m.b.v. landgenoten mooie foto's en ook zetten we onze namen met witte viltstift op de stenen muur naast de poort. We voelen ons echt een beetje opgeschoten tieners. We sluiten af in ons hotel met een paar glazen wijn en een kipburger, terwijl we kijken naar de muziekfilm Aloha from Hawaii en na voor de derde keer die dag Glory, Glory, Halleluja, te hebben meegezongen, gaan we met betraande ogen naar onze kamers, moe maar voldaan. Morgen weer een emotionele dag: Martin Luther King!

• 07 Mei 2010 - 08:21

Elvira:

Hallo,

Nou, ik geniet mee hoor. En wat leuk he, die fotos erop!!

Het is hier weer nat en herfstachtig vandaag, bah. De eerste dagen in Burg Haamstede zullen ook zo zijn, maar vanaf woensdag geeft de weerman een voorzichtige positieve lijn op met de temperaturen.
    Mijn tas is al bijna gepakt.

Groetjes uit somber Rotterdam,
    Elvira

• 07 Mei 2010 - 13:49

Marjo & Eddy Sanders:

Een mooie ervaring die je niet licht zult vergeten.
    Onze computerproblemen zijn ernstig. Geen idee hoelang we nog bereikbaar zullen zijn. Overwegen een nieuwe computer aan te schaffen, maar zien er erg tegenop, omdat we dan nstallatieproblemen krijgen.
    Dus als je even niets hoort dan zijn we uit de lucht.

Groetjes,Marjo en Eddy.

• 08 Mei 2010 - 18:58

Elvira En Harro:

Hallo,

Wat leuk dat er zoveel fotos opstaan zeg!! We hebben echt gelachen hier op de computer en zien wel vooral aan Paul dat hij erg in de gloria is...bijzonder allemaal!! Errug leuk dit.
    Wij hebben inmiddels ook begrepen dat jullie al een aantal legendarische plekken in New York aangedaan hebben, tsjonge jonge wat een reis....

Groeten, Elvira en Harro

• 09 Mei 2010 - 09:26

Cindy:

Heeeeyyyyyy Gerry!!

Bedankt voor je sms, super lief van je. Wat maak je weer veel mee.
    Ik ben super benieuwd naar alle foto`s.
    Geniet er van to op de laatste amerikaanse steen ;-)

Liefs cin

• 10 Mei 2010 - 20:13

René:

Paul,

Natuurlijk ben ik ontzettend jaloers op je.
    Geweldig al die foto's met bezienswaardigheden van The King.

Nog een geweldige trip jullie allen.

gegroet,

Helga en René

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009