I have a dream! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu I have a dream! - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

I have a dream!

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, Memphis

Donderdag 6 mei.
Na het ontbijt in de "huiskamer" van ons "cosy" Elvishotel gaan we met de taxi naar het Museum of Civil Rights, een must als je in Memphis bent. Dit museum is letterlijk gebouwd rondom de plek waar Martin Luther King(MLK) is vermoord. Aan de ene kant van de weg, het Motel met balkonkamer 306 (gesitueerd aan de buitenkant van het gebouw), aan de andere kant van de straat: het pakhuis waar de sluipschutter (James Earl Ray) zijn dodelijke schot afvuurde. Aan het begin zien we een indrukwekkende film over MLK over de periode tot aan de moord. Daarna loop je door een museaal hoogstandje voor wat betreft het in beeld brengen van een moeilijk onderwerp. Het lijkt qua opzet een beetje van Carnival Festival in de Efteling maar dan te voet. Je eindigt in de motelkamer en het balkon waar hij is vermoord. Plots sta je daar en staat de tijd weer even stil en realiseer je je weer hoe betrekkelijk alles is. Aan de overkant gaat het over de moordenaar en sta je dus in de kamer en op de plek waar hij stond. Alles bij elkaar een indrukwekkend museum over een al even indrukwekkende persoon met grote dromen die hij niet kon af maken. Zijn laatste toespraak ging over de gedachte dat hij de "mountaintop" had gezien en die ervaring elk mens gunt.
Aansluitend maken we, onder een bloedhete middagzon, een wandeling door een desolaat pakhuizengebied op weg naar naar de aanlegsteiger van de Mississippiboten. Na een uurtje wachten maken we een rondvaart van 2 uur met daarbij een Amerikaanse verteller met sappige verhalen. Ook een sappig detail: Hans had zijn enkel verstuikt en zat ruim 2 uur met een ijszak op zijn voet!!
Na de boottocht wandelen we nog wat downtown, drinken een lekker glas wijn in Madison Club 83 en gaan met de taxi terug naar Graceland.
's Avonds laten we ons ophalen met een roze Cadillac en afleveren bij "Marlowe's" een echt Amerikaans steakrestaurant en helemaal in de stijl van Elvis, hij kwam er natuurlijk zelf ook wel eens. Een superexpierence waar "echte" Elviswijn wordt geschonken. Als bewijs krijgen we de lege fles mee.
Na afloop retour hotel, koffers pakken, slapen en nerveus worden voor onze volgende droom: New York, here we come!

• 09 Mei 2010 - 19:58

Elvira :

Die Mississipi-boot is wel echt gaaf zeg...maar die in Disney lijkt wel..dus...

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009