The big apple, first days - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu The big apple, first days - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Paul Nas - WaarBenJij.nu

The big apple, first days

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

09 Mei 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag 7 mei, een reisdag met alle bekende reis- en wachttijden. We vetrekken om 11 uur met de hotelshuttle uit Memphis en komen 's avonds om 17:00 uur aan op NY La Guardia airport. De klok mag weer een uur vooruit en het is dus meteen 18:00 uur. Op een tweetal huilende baby's na, een goede vlucht.
Aansluitend een wilde taxirit door NY, te beginnen met een rit door de Midtowntunnel, mensen afleveren in Lower Manhattan en dan eindelijk ons hotel: The Roosevelt. De hotelkamers zijn op zijn New Yorks en dus wat aan de kleine kant, ter vergelijk: de kamer paste ongeveer 6 keer in de suite van het Heatbreakhotel. Als echte Hollanders dienen we een complaint in en natuurlijk krijgen we grotere kamers. Dit houden we zo wel 6 dagen vol.
Het is vrijdagavond: dus op naar TGF (Thank God it's Friday) en toevallig zit die op Times Square (TS) en dat ligt maar drie blokken bij ons vandaan.
Van verre zie je dat je TS nadert; het lijkt er wel dag, zo veel licht komt er van de lichtreclames. We lopen voor we gaan eten eerst nog met grote ogen rond van totale verbazing. Wow, Wow, Wow, This is America, This is New York!! Daarna vertrouwd goed eten bij TGF en aansluitend nog een uurtje op de lichttrap van TS zitten.
Zaterdag 8 mei.
Gelukkig is het nog goed weer want de weersvoorspelling wordt steeds slechter. We kopen een Metro-weekkaart en gaan naar de Cityhall om van daaruit de voettocht naar Brooklyn te maken. Die wandeling loopt over de Brooklynnbridge. We fotograferen aan de lopende band want naarmate je dichter bij Brooklynn komt wordt de skyline streeds mooier. Midden op de brug laten we ons op een bankje fotograferen. Aan de andere kant drinken we in een winebar een goed glas en daarna wandelen we naar de oever van de Hudson en maken foto's van de overkant: Manhattan dus! maar zonder de Twintowers die nog op veel afbeeldingen staan.
Terug met de metro: op naar het WTC-terrein; we gaan wat inmiddels "Ground Zero" is gaan heten, bekijken. Het is een enorm terrein (veel groter dan we dachten) en er zijn 6 nieuwe torens in aanbouw. De vierkanten waar de verwoeste twintowers stonden, worden herdenkingsvijvers. We rusten uit in de Wintertuin van het prachtig vormgegeven WFC (World Financial Center), drinken op een stormachtig terras bij Battery park weer een goed glas wijn. De storm wordt zo hevig dat de borden en peper- en zoutvaatjes door de lucht vliegen! We vervolgen onze tocht rond Ground Zero, al met al een enorme rondgang. Onderweg komen we langs het brandweermonument nabij de beroemde garage Ladder 10 en een herdenkingsmuseum. Aansluitend wandelen we nog wat door Lower Manhattan en daarna met de expressmetro terug naar het Hotel. We zijn behoorlijk total loss en besluiten aan de overkant van het hotel gezond te eten: een verse soep een grote saladebowl en fruitsap. We gaan vroeg het mandje in, dit is pas de eerste volledige dag NY, er volgen er nog vier!

• 09 Mei 2010 - 20:05

Elvira En Harro:

Sjonge jonge jonge,
    wij zijn echt diep onder de indruk van alles wat jullie daar zien, beleven, meemaken, fotograferen..echt waanzinnig!!! Vooral dat we op de fotos zowat live kunnen zien dat jullie er echt zijn is zoooooo leuk en zo bijzonder!!
    Vooral de eerste fotos van New York en Ground Zero maken indruk... Ik (Elvira) wil nu wel heeeeel graag ook...al stond NY al in mijn wensen top 3...

Waanzinnig!! Geniet dat je dit meemaakt want wat is dit gaaf!!!

Dikke kus van Elvira en Harro

• 10 Mei 2010 - 09:16

Renzo, Laine & Kids:

Nou, ben jaloers hoor. Staan ze zomaar op de Brooklyn Bridge! Ik zie dat de Phantom nog steeds draait....mooi werk daar dan.

Fijn dat jullie het weer naar jullie zin hebben. ik ben de hele week in Bielle, gaan leuke dngen doen (strand, Burg Haamstede, Rotterdam Euromast, enz)en misschien eind van de week zeilen op Wim z'n mooie boot. Gisteren Moederdag wezen vieren Bij Wim en Jaqui. Lekker gegeten.

Groeten, Renzo, Laine en de kindjes

• 25 Mei 2010 - 20:20

Linda Out:

Hoi Gerry en Paul,
    eindelijk jullie site kunnen vinden, je weet ik ben niet zo computerfreak. Wat een gave foto's en met jouw enthousiaste verhalen die ik al gehoord heb kon ik me even wanen in de aparte wereld die Amerika heet. Wat een belevenissen en wat hebben jullie veel gezien, om jaloers op te worden.....

hartelijke groetjes van Linda

Paul

Wij, Gerry en Paul gaan graag op vakantie. Wij vinden alles leuk: kort of lang, binnen- of buitenland; stad of streek, zomer of winter; laat maar komen. Natuurlijk hebben we wel voorkeuren, zo gaan we graag naar (grote) steden en willen daar meestal ook wel wat langer blijven om zo'n stad met zijn omgeving zo goed mogelijk te verkennen. Onze laatste grote reizen gingen, samen met Hans en Ineke, achtereenvolgens naar de Baltische staten, Hong Kong Vancouver, Alaska en IJsland.Dit jaar wordt het een 18 daagse cruise vanuit Rotterdam met als verste bestemming Casablanca en terug. Iedereen die dat wil kan onze belevenissen volgen via deze site.

Actief sinds 27 Dec. 2009